5 zasad zdrowego i skutecznego odchudzania - 5 Posi艂k贸w Dziennie 馃ウ Catering dietetyczny

5 zasad zdrowego i skutecznego odchudzania

Do tematu odchudzania warto si臋 dobrze przygotowa膰. Odchudzanie to proces, z kt贸rym wi膮偶e si臋 kilka podstawowych zasad 鈥 bez nich nie osi膮gniemy zamierzonego celu. A 偶eby stwierdzi膰, 偶e odchudzanie by艂o skuteczne musz膮 by膰 spe艂nione 2 warunki 鈥 spadek masy cia艂a i utrzymanie nowej wagi przez 2 lata. Je艣li wi臋c po procesie redukcji wagi dopadnie nas tzw. efekt jo-jo 鈥 nie ma te偶 mowy o tym, 偶e proces odchudzania przebieg艂 prawid艂owo. Jakie s膮 wi臋c zasady zdrowego, skutecznego i trwa艂ego odchudzania?

Zasada 1. Dob贸r odpowiedniej kaloryczno艣ci diety

Aby spali膰 nadmiar tkanki t艂uszczowej nale偶y albo spo偶ywa膰 mniej kalorii ni偶 potrzebuje organizm albo jeszcze lepiej spo偶ywa膰 mniej kalorii i wi臋cej spala膰, czyli doda膰 dodatkow膮 aktywno艣膰 fizyczn膮. Ka偶dy z nas ma odmienne zapotrzebowanie kaloryczne. Zale偶y ono od naszej masy cia艂a, wieku, p艂ci, codziennej aktywno艣ci a nawet stanu zdrowia czy stanu fizjologicznego. Zaczynamy wi臋c od poznania swojego dobowego zapotrzebowania kalorycznego a nast臋pnie odj臋cia od niego oko艂o 15-20%. Zapotrzebowanie kaloryczne sprawdzisz bez problemu na podstronie: dobierz diet臋. Wi臋ksze ograniczenie kalorii spowoduje spowolnienie metabolizmu, czyli tempa spalania tkanki t艂uszczowej a jest to zjawisko wysoce niepo偶膮dane w procesie odchudzania. Drastyczne obcinanie kalorii to r贸wnie偶 najszybsza droga do efektu jo-jo. Gdy tylko zaczniemy je艣膰 zgodnie z zapotrzebowaniem 鈥 organizm zacznie odk艂ada膰 鈥瀦apasy鈥 na wypadek kolejnej g艂od贸wki. W ten spos贸b nasza masa cia艂a po odchudzaniu zaczyna gwa艂townie rosn膮膰, cz臋sto przekraczaj膮c pr贸g kg od kt贸rego zaczynali艣my.

Zasada nr 2. Pami臋taj o odpowiednim nawodnieniu

Picie co najmniej 1,5 l 鈥 2 l wody dziennie nie tylko przy艣piesza metabolizm, ale r贸wnie偶 pomaga w pozbyciu si臋 zb臋dnych produkt贸w przemiany materii. Tkanka t艂uszczowa magazynuje r贸偶nego rodzaju metabolity, kt贸re podczas jej spalania uwalniaj膮 si臋 do krwioobiegu. Odpowiednie nawodnienie spowoduje przy艣pieszenie ich usuwania z organizmu.

Zasada nr 3 Zacznij si臋 od偶ywia膰 a nie je艣膰

W procesie odchudzania bardzo wa偶ne jest nie tylko to ile jesz, ale r贸wnie偶 to co jesz. St膮d tak wa偶n膮 staje si臋 kwestia doboru produkt贸w spo偶ywczych. Jak wiemy 偶ywno艣膰 mo偶na podzieli膰 na produkty o wysokiej warto艣ci od偶ywczej jak i takie kt贸re nie wnosz膮 do naszej diety 偶adnych sk艂adnik贸w od偶ywczych a jedynie puste kalorie. Poniewa偶 ka偶de ograniczenie ilo艣ci 偶ywno艣ci mo偶e prowadzi膰 do wyst臋powania niedobor贸w witamin i sk艂adnik贸w mineralnych 鈥 warto wybiera膰 m膮drze to co zjemy. Podstaw膮 naszego jad艂ospisu powinny by膰 wi臋c produkty pe艂noziarniste, 艣wie偶e warzywa i owoce, produkty nabia艂owe, chude mi臋so, dr贸b i ryby oraz zdrowe t艂uszcze pod postaci膮 olej贸w ro艣linnych, pestek, nasion i orzech贸w. Wszystko to odpowiednio zbilansowane, aby 偶adnego ze sk艂adnik贸w od偶ywczych nie by艂o ani za ma艂o ani za du偶o.

Zasada nr 4 Regularno艣膰 to klucz do sukcesu

呕eby schudn膮膰 musimy je艣膰 regularnie, najlepiej oko艂o 5 posi艂k贸w dziennie o sta艂ych porach. Dzi臋ki temu nasz metabolizm jest na najwy偶szych obrotach a organizm ma sta艂y dow贸z energii i sk艂adnik贸w od偶ywczych potrzebnych do prawid艂owego funkcjonowania. Regularne jedzenie sprawia r贸wnie偶, 偶e nie mamy do czynienia z gwa艂townymi skokami poziomu glukozy we krwi a co za tym idzie 艂atwiej nam jest kontrolowa膰 uczycie g艂odu.

Zasada nr 5 Pami臋taj o aktywno艣ci fizycznej

Odpowiednio zbilansowana dieta to klucz do sukcesu, ale gdy dodasz do niej dodatkow膮 aktywno艣膰 fizyczn膮 efekty osi膮gniesz szybciej. Wystarczy ju偶 30 minut dziennie 鈥 jazda na rowerze, spacer, p艂ywanie, gimnastyka. Nie masz na to czasu 鈥 id藕 na zakupy na piechot臋 zamiast jecha膰 samochodem, lub wysi膮d藕 wcze艣niej z autobusy i cz臋艣膰 drogi do domu pokonaj pieszo.
Podejmuj膮c decyzj臋 o odchudzaniu warto rozwa偶y膰 skorzystanie z cateringu dietetycznego. Dzi臋ki takiemu rozwi膮zaniu 艂atwiejsze staje si臋 wdro偶enie powy偶szych zasad zdrowego i skutecznego odchudzania. Otrzymuj膮c 5 zbilansowanych posi艂k贸w dziennie nie musimy sami liczy膰 kalorii, martwi膰 si臋 czy nie jemy za du偶o bia艂ka czy t艂uszczu itd. Catering robi to za nas, a my mamy wi臋cej czasu na dodatkow膮 aktywno艣膰 fizyczn膮 dzi臋ki kt贸rej szybciej osi膮gniemy wymarzon膮 sylwetk臋.

KONTAKT

pn.-pt. 9:00-17:00

sb. 9:00-14:00

tel. 534 575 555

email: bok@5pd.pl

Nr decyzji PA艃STWOWEGO POWIATOWEGO INSPEKTORATU SANITARNEGO w Jarocinie dotycz膮cej odbioru sanitarnego dla zak艂adu Cateringu Dietetycznego 5PD Pawe艂 J贸藕wik

266/19 z dnia 29.11.2019 r.

Warszawa
Pozna艅
Kalisz
Ostr贸w Wielkopolski
Jarocin
艢roda Wielkopolska
艢rem
Chocicza
Cielcza
Jaraczewo
Kotlin
Ko藕min Wielkopolski
Pleszew
Pi艂a
Pyzdry
Radlin
呕erk贸w
艁omianki
Konstancin-Jeziorna
Raszyn
Tarnowo Podg贸rne
St臋szew
Rokietnica
Rogalinek
Puszczykowo
Pobiedziska
Paw艂owice
Pierzchno
Lusowo
Kornik
Gosty艅
Gniezno
Dopiewo
Baranowo
Z艂otniki
Zalasewo
Zakrzewo
Wysogotowo
Wiry
Suchy Las
Swarz臋dz
Prze藕mierowo
Lubo艅
Mosina
Plewiska
Robakowo
Komorniki
Kozieg艂owy
Bor贸wiec
G膮dki
Nowe Skalmierzyce
Oborniki
Chodzie偶
Trzcianka
W膮growiec
Konin
Rychwa艂
Golina
Zduny
Opat贸wek

漏 2019 5PD.pl. Wszelkie prawa zastrze偶one
Start | Diety 5PD | Dow贸z | Kontakt
Polityka prywatno艣ci | Regulamin | Realizacja: CREOTON

Catering dietetyczny z dowozem do domu. Masz pytania? Zadzwo艅: 534 575 555