DASH - 5 Posi艂k贸w Dziennie 馃ウ Catering dietetyczny

DASH聽

1200|1500|1800|2000|2500 kcal

Dieta Dash od聽wielu lat utrzymuje 1. miejsce w rankingu najzdrowszych diet, przygotowywanym przez tygodnik U.S..聽Polecana osobom z nadci艣nieniem t臋tniczym, osobom zagro偶onym chorobami uk艂adu kr膮偶enia i osobom po 50. roku 偶ycia.

Czytaj wi臋cej聽$

Wybierz kaloryczno艣膰:

Rozk艂ad makrosk艂adnik贸w

Bia艂ko: 20-25%聽 |聽 W臋glowodany: 45-55%聽 |聽 T艂uszcze: 25-35%

藕r贸d艂o zdrowych kwas贸w t艂uszczowych

Dzi臋ki zawarto艣ci w diecie oliwy z oliwek, oleju lnianego oraz orzech贸w dieta jest 藕r贸d艂em zdrowych kwas贸w t艂uszczowych.

Dla kogo?

Idealna dla os贸b z nadci艣nieniem t臋tniczym, osobom zagro偶onym chorobami uk艂adu kr膮偶enia i osobom po 50. roku 偶ycia.

R脫呕NORODNO艢膯

Lubisz pr贸bowa膰 nowych potraw? Bardzo dobrze si臋 sk艂ada. W diecie Dash stawiamy du偶y nacisk na r贸偶norodno艣膰 posi艂k贸w.

Rozk艂ad makrosk艂adnik贸w

Bia艂ko: 20-25%聽 |聽 W臋glowodany: 45-55%聽 |聽 T艂uszcze: 25-35%

藕r贸d艂o zdrowych kwas贸w t艂uszczowych

Dzi臋ki zawarto艣ci w diecie oliwy z oliwek, oleju lnianego oraz orzech贸w dieta jest 藕r贸d艂em zdrowych kwas贸w t艂uszczowych.

Dla kogo?

Idealna dla os贸b z nadci艣nieniem t臋tniczym, osobom zagro偶onym chorobami uk艂adu kr膮偶enia i osobom po 50. roku 偶ycia.

R脫呕NORODNO艢膯

Lubisz pr贸bowa膰 nowych potraw? Bardzo dobrze si臋 sk艂ada. W diecie Dash stawiamy du偶y nacisk na r贸偶norodno艣膰 posi艂k贸w.

Opis diety

Uznana za najzdrowsz膮 diet臋 na 艣wiecie, skierowana jest przede wszystkim do os贸b z problemami z ci艣nieniem (obni偶a ci艣nienie i dzia艂a zapobiegawczo przeciw rozwojowi nadci艣nienia t臋tniczego), cholesterolem (sprzyja poprawie zaburze艅 lipidowych), z ryzykiem chor贸b sercowo-naczyniowych (zmniejsza ryzyko rozwoju tych chor贸b), z nadwag膮 lub oty艂o艣ci膮 (zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2). Udowodniono tak偶e, 偶e 偶ywienie zgodne z za艂o偶eniami diety Dash sprzyja wyd艂u偶eniu 偶ycia. Jest to dieta bogata w warzywa i owoce, b艂onnik, wap艅, potas, magnez i kwasy omega-3. Ma obni偶on膮 zawarto艣膰 nasyconych kwas贸w t艂uszczowych, cholesterolu, soli i cukru. Do przygotowywania posi艂k贸w u偶ywamy pe艂noziarnistych produkt贸w zbo偶owych, ryb, chudego mi臋sa, niskot艂uszczowych produkt贸w mlecznych, nasion ro艣lin str膮czkowych i orzech贸w.